Monday, January 25, 2010

cOntesT "sErLaHkAn DiRiMu" anjuran cik pinkypwincess~







alhamdulillah..ada jugak contest yg nak ambil berat tentang masalah remaja masa kini...isk216...jadi dgn pantas saya nak join contest ni..saya percaya ramai remaja di luar sana yg ada masalah sama macam saya..




kisah saya dan jerawat..


dulu...(3 tahun lepas)


kulit muka saya ok2...tak byk karenah pun..dia punya tak byk ragam tu sampai saya cuci muka pakai air paip pon ok jer..klu org ty boleh berlagak cakap mcm kak kneeta "pakai air wuduk ja"..


sekarang....(lepas practical May 09 sampai sekarang 2010,ya !!sekarang)

.
.
.
.
uwaaaaa....apa dah jadi...saya tak boleh makan ayam yg sedap tu...saya tak boleh makan makanan laut..saya tak boleh makan haiwan...tidakkkkkk!!!

saya boleh makan ikan ja..wlupun ikan ada omega dan protein..saya nak jugak dapatkan zat2 tersebut dari ayam..ayam sedap..(nyam3)

apa akan terjadi jika saya makan ayam???

saya perasan yg saya tak boleh makan ayam apabila pulang daripada practical(actually kerja)..kekaseh sy kerap bg saya makan kfc..
muka saya akan tumbuh jerawat yg besar dan keras..kdg2 'mereka'(jerawat gangster tak sekolah) akan buat persatuan di pipi saya...sakit taw..klu dorg baik nak tumpang duduk jer takpa..ni siap tinggalkan kesan parut ape hal??



pelik..dulu tak pernah..klu datang bulan pon dorang tak pandai wat persatuan2 ni,setakat satu dua hilang...sekarang dorg boleh lak lepak ramai2 ajak member dari kg mana ntah lepak di muka saya ni dan tinggalkan parut yg kekal..uwaaaaa...(mesti org cakap mana pergi power wuduk saya kan??tak mungkin saya tak amek wuduk klu nak semayang..isk216)



saya sudah mencuba pelbagai product..antaranya air ajaib itu(eskaytu)...mahal!!!tapi tak berkesan untuk kulit muka saya..(kekaseh yg biaya)..sy ingat saya nak pasrah jer..tp bila ada contest camni..saya nak cuba...selain pada jerawat..tatkala meningkat usia..pori2 di kiri kanan hidung saya juga agak terbuka..sama jugak..air ajaib tu tak mujarab dan mustajab untuk kulit ini...




kepada kawan2..klu ada masalah seperti saya..jom la kita masuk contest ni..tgk cik pinky..patutla beliau cantik mulus..ini rupanya ini rahsia cik pinky...


ops..sebelum ke syarat2 penyertaan..ini gambar saya yg agak menyerlah penampilan...



kata gambar yg serlah penampilan..alamak..ade adik saya juga di tepi..jap2..mesti kena pergi paint sebentar...




tadaa!!!!magickan??(yes2..buat magic..mesti dapat markah lebih ni dari cik pinky)


haish....tipu2..bukan gambar ini...
baik..saya pilih gambar ini...


mekap boleh la wei tutup persatuan jerawat ko tu shitah!!piiirahh..nak senyum kontrol konon...(maaf..sy telah mengutuk diri sendiri)..isk216..kesian saya!!


inilah syarat-syarat penyertaan....

p/s: semua2 yg saya2 tu merujuk kepada Cik pinky...

1. terbuka sesiapa sahaja yang ade blog sendiri. (ini mmg saya punya..tak share dgn mana2 pihak)

2.Letakkan contest banner berikut di sidebar blog anda dan banner tersebut tersebut mestilah link ke kepada blog cik pinky pwincess ini (klu xde link, penyertaan anda dianggap tidak lengkap syarat ye)



3. sila letakkan blog cik pinkypwincess di bloglist anda

4. WAJIB jadi follower cin pinkypwincess agar anda tidak terlepas daripada mengetahui siapa pemenang contest ini kelak.. ;)

5. Buat entri mengenai contest ini dgn tajuk "cOntesT sErLaHkAn DiRiMu" ....Didalam entri anda juga perlu ada backlink ke blog ini

6. Letakkan gambar individu anda yg mane anda rase anda kelihatan menyerlah didalam gambar itu..xkisahlah gmbr close up muke je ke, half body ke, full body ke..yg penting pic itu adalah diri anda sendiri.

7. Nyatakan ape masalah kulit anda atau pun ape yg anda inginkan untuk kulit wajah anda..contoh nye masalah jerawat, masalah kulit berminyak, masalah kulit kering ..pigmentation,nk mencerahkan kulit, nk kecikkan liang pori2, nk menegangkan kulit muke dan ape2 sajelah. ini penting supaya sy tahu ape yg sesuai untuk kulit anda apabila pemberian hadiah kelak sekiranya anda berjaya.

8. Di dlm entri anda sila nyatakan anda mengetahui contest ini dari blog siapa.

9.Sila tinggalkan URL contest anda di ruangan komen pada entri ini.(sekiranya letak url di komen pada ruangan entri yg laen, penyertaan anda tidak akn diterima.) dats it!

Tarikh tutup :15-02-2010 sempena dgn birthday mak sy. shortlisted seramai Top 10 akn diumumkan pada keesokkan hari nye..dan pemenang akn diumumkan dlm waktu yg terdekat. Tarikh pengumuman pemenang tidak akn ditetapkan tapi yg pasti tidak melebihi seminggu dari 16.1.2010, dan para pemenang diberi tempoh selama 5hari dari tarikh pengumuman pemenang untuk menghubungi saya..sekiranya terlepas dari tempoh itu, hadiah akn diberi kepada sesiapa yg berada di dlm Top 10 ..so make sure alert ye dlm tempoh seminggu selepas 16.02.2010..ini bertujuan untuk melihat tahap keterujaan anda terhadap contest ini..ecewah~


Juri??
juri adalah terdiri daripada mereka2 yg profesional dan yg tidak terlibat dlm arena blogger ini.. (no pilih2kaseh oke)

Hadiah?


hadiah utama : 1 box ampoules (ade 10botol)dan facial massanger (wow!menarik bukan!)
tempat kedua : 5 botol ampoules + girl stuff**

tempat ketiga : 4 botol ampoules + girl stuff **
3 x saguhati : anything girl stuff **


** girl stuff ini akn ditentukan oleh sy utk bg ape sahaje yg barangan yg berkaitan dgn gegirl..masih di dlm perbincangan..mungkin berkaitan dgn kecantikan, mungkin berkaitan dgn apparel..ape saje yg mampu menyerlahkan penampilan anda!


Jadi, tunggu apa lagi? jangan lepaskan peluang ini!kerana diri mu begitu berharga..




di akhiri dgn kata2 hikmat..saya mengetahui contest ini ...arhhhh..lupa la...tp yg pasti....cik pinky..

7 comments:

  1. holla dearr..
    cik pinky dtg bertandang neh..nk check entri contest u..hehe
    so far sume nye complete..tp dear, leh x bg individual pic..sbb kt syarat nye tu ade tulis nk pic individu..heee..nnt kalo dh tukar gtau kt comment blog i yeh..leh i save pic yg u dh update nt..ok darl?
    thanks for join ;)

    ReplyDelete
  2. tq pwincess....sori la takda kupi2...makan angin ja di sini...terima kasih kerana sudi bertandang...

    ReplyDelete
  3. hee..xpe..xpyh kupi2..sbb cik pinky xmen0m kupi..lepas ni kalu de niat nk idang,leh la idangkan mel0 ais,okeyh?>ekekek..ape dh ngarut neh..

    okeh,berbalek pade niat yg asl, ok, dh save pic u..whoaa..cantiknye pic yg makeup tu..tgk xmcm ade mslh jerawat pn?ngee..

    neway, jgnla puji cik pinky ni halus mulus..biase2 je okeyh..sekali sebulan pn kadang cik jerawat tuh xlupe jgk nk bertandang..kehkehkeh..

    tp seb baek lps dh bertandang tu pandai plk die membawa diri..wakakaka..
    neway, gudluck okeyh~

    ReplyDelete
  4. huish..nmpk tak dekat pipi saya tu...hoi persatuan jerawat!!! sila say hye to cik pinky wlupon anda2 berselindung di balik mekap tebai saya!!!

    pndangan mata kasar mmg tak nmpk..

    tp klu jumpa live mesti cik pinky rasa..eh..dia ni bole jadi testimoni sebelum dan selepas la..haha !

    tq once again cik pinky..siap wat karangan lagi..suke la..

    sebelum ni tade org nak komen pon..haha!

    ReplyDelete
  5. jp jp..nk amek kanta jp..maybe baru leh nmpk kowt..wakakaka..

    alamak..maseh gagal..okeyh, mmg mekap itu hebat menyelindungi pasukan jerawat itu..haha..guraw jew..

    xdelah, tgk xla teruk sgt..xpe2..nnt andailah kate mng slh 1 hadiah tu, leh la wt testimonial sblm &slepas, klu berkesan lah..hee

    oho..tetibe malam neh angin nk buat karangan dtg..ni lah hasel nyew..kalo x, sume ayt mcm skrip jew..wakakaka..

    ReplyDelete
  6. uhuk~ cantik la awak.. mcm agnes monica.. =)

    ReplyDelete
  7. tq baina..agnes???*cuba mimikirkan part mana yg sama*..

    *loading*

    result=not found...erk...nak ty cermin ajaib pulak la..hehe~

    ReplyDelete