Thursday, February 25, 2010

ya Rasullullah


Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya Rasulullah Ya Habiballah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kami rindu padamu
Allahumma Solli Ala Muhammad
Ya Rabbi Solli Alaihi Wasallim ( 2X )

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ucapkan
Hanya tuhan saja yang tahu

Kutahu cintamu kepada umat
Umati kutahu bimbangnya kau tentang kami
Syafaatkan kami
Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu

Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Terimalah kami sebagai umatmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kurniakanlah syafaatmu...

salam maulidur rasul...berselawatlah ke atas baginda rasul junjungan Nabi Muhammad S.A.W.






Wednesday, February 24, 2010

jaga2 kedai mamak versi budak darjah satu...

bismillahirrahmanirrahim..

salam..dan selamat sejahtera...
bg peminat blog zack zukhairi realiti konspirasi termasuk aku...mesti korang pernah baca pasal jaga2 kedai mamak dan ada apa dgn mamak?...

ahahaha...sumpah aku tak pergi kedai mamak lepas baca entri tu...*sumpah tipu saja nk nmpk gempak*...
nak dijadikan cerita satu hari ni kakak aku dtg nak hantar nasi ayam untuk aku..kebetulan dia nak jumpa kawan tempat dia practical dulu kat seksyen 7...dia ajak2 aku minum sekali, aku pun dah alang2 dia dtg lepak jap la...

kawan dia pulak dah tggu dah kat satu kedai mamak nih..alahaii..aku dalam keta dah bising dah sbb teringat cerita zack tu..hadoiiih...aku cakap..korang ni asal suka sgt kedai mamak...eeee...tawu tak..bla..bla..bla....muncung2 mulut aku cerita...tp takpala..aku ada nasi ayam mak..*fuh nasib baik*....aku on jerlah sbb kawannyer dah menunggu kat kedai tersebut...takkan pulak nak tukar kedai..

nak dijadikan cerita lagi...adik aku yg last bernama timangan juon tu tergedik2 nak ikut...kesian kakak dia mastura yg ditgglkan di rumah..juon ni tak tawu spesis dtg dari mana sgt takut dgn org yg macam mamak tu..even dgn budak kecik versi mamak pun dia boleh nangis macam nampak sesuatu yg menakutkan..aku pun apa lagi..aku suka mengusik dia..

dari dalam kereta aku dah cerita pasal mamak2 ni..dia apa lagi..macam cuak pun ada..ni first time dia pergi kedai mamak..biasa kami tak pernah makan luar..kejutan budaya jugak la untuk budak sekecik dia yg takutkan mamak...dia pgg tgn aku tak lepas..


taraaa..


bukti pertama

reaksi muka terpegun tatkala terlihat manusia berbulu..mungkin pertama kali dalam hidup si juon ni..biasanya kalau muka juon cam ni, dia berimaginasi...apentah dalam kepala otak dia..disebabkan dia peminat 'minum milo anda jadi sihat dan kuat'..lalu kakak2nya pun orderkan lah ayaq lo kat dia...dia diam jer..angguk..





bukti ke2

misi mengecheck kuman di sekitar...haish..apa la yg juon pikir masa ni...


buat muka geli geleman setelah satu teguk...aku takot dia tak abiskan lalu aku cakap kat sarah kakak aku..mmmmmmm..sedapnya air milo ni...ya Allah...tak pernah minum milo sesedap ni...





tgk org sekeliling selambe jer minum..nak minum ke tak ni...slrrpppp..milo tuuuu...
lama jugak air tu kat situ...


serba salah nak minum ke tak sbb klu dia minum nanti aku cakap...eeeeeee..adik minum air ape tu??
tapi beberapa minit kemudian bila air aku dah abis..dia pun berkeyakinan nak minum...




sesudah minum..dia ikut aku basuh tgn..juon mmg tak suka tgn dia kotor...sampai kat singki tu dia tanya..ni apa kak shitah..sambil tunjuk kat kotak yg isi sabun...aku cakap..owh..itu sabun...dia pun cepat2 picit sabun tu kat tgn dia...nanti dulu..dia cium dulu sabun tu betul2..jarak sabun dgn hidung adalah kira2 1mikrometer..pehtu basuh bukan main lama sampai org kena Q tggu minah kecik ni basuh tgn...


tu aku tak cerita lagi pasal entri zack kat dia..klu aku cerita...mesti dia tak nak ikut kami dah lepas ni..haha...



p/s:dalam kereta tiba2 dia cakap..."sabun dia bau busuk!!"...aku dgn sarah gelak jer...amboih..kecik2 dah pandai komplen..klu duk kat uk mesti kena bunuh sebab racist sgt...haha.klu kat mesia pun sama jugak kena bunuh...kat mana2 pun..saja nak nmpk up sbb tu tulis uk..haha !kata satu malaysia..



sekian...~

Sunday, February 21, 2010

tak guna punya kakak!!!!






bismillahirrahmanirrahim...

disebabkan cahaya sgt indah..lalu kesempatan diambil untuk bergambar sbb gambar yg terhasil boleh dikira menarik la..*gambar yer* tak payah susah2 lagi nak edit..gahahaha..tgk adik..kesian kan...terik giler kot cahaya sang suria....





sarah gelak tgk gambar adik yg ni....hahaha~








eceh..adik dah tak payah tutup2 mata sbb dia dah amek shades tu..ini baru contoh kakak yg baik...tp still tak guna sbb up gambar sendiri untuk ape tujuan ntah...haha ! syok sendiri la ni..gahahaha...







i lebiu mak..kesian mak mengantuk tggu makanan...muah3!!..ok..tgk muka mak baru semangat nak buat kerja...tata!


sekian...

Friday, February 19, 2010

Dina Halim Bridal Boutique Online Contest.

Bismillahirrahmanirrahim....



click sini jika ingin turut serta memeriahkan contest ini..









Bismillahirrahmanirrahim...(cuak pulak nak mulakan entri ni...tiba2 berdebar)
saya mulakan entri ini dengan........





gambar..gambar ...dan gambar...





saya...





si dia







saya+si dia





MENGAPA SI DIA PILIHAN HATI SAYA...


begitu banyak cerita..ada suka ada duka..cinta yg ingin ku tulis..mmg cinta biasa..tapi kami rasa luar biasa...

eemmmm*clear throat*....

mengapa si dia pilihan hati saya...saya memang memilih si dia En Mohd Noor Zakkee B Mohd Rosdi untuk dijadikan sebagai teman hidup selama-lamanya kerana banyak sebab..mungkin tak terungkapkan hanya dgn kata2..ok la..saya ceritakan dulu serba sedikit kisah percintaan kami..kemudian barulah saya akan teruskan dengan sebab2 utama saya memilih dia..

flash back 8 tahun lalu~~~~~
si dia merupakan peminat no satu saya sejak dulu lagi..(*wah..artis kah kau nih??*)..katanya dia bermimpi dan dia pasti itu adalah saya..(*haip2,mimpi apa tu.??*)..bukan mimpi tula..mimpi pasal bertemu seorang wanita idaman..giler sempoi boleh yakin itu saya...dia terlalu memuja saya..sehingga sekarang..diharap sampai saya kerepot pun dia akan tetap begitu..waktu di sekolah dulu dia menjadi peminat rahsia saya..dia sgt segan nak bertegur sapa dgn saya..saya pun pelik..muka saya ada macam muka telan manusia kah??sampai sekarang saya menyesal..kenapa kami tak couple sejak sekolah..kenapa dia tak approach saya..kenapa??kenapa??katanya dia segan..dia tak kacak mana..takut saya reject dia masa tu..haishh..

2tahun lepas~~~~
namun segalanya berubah apabila saya teringin nak pergi reunion budak2 muo..lalu teraktifkan diri di group sekolah lama dengan menghantar komen2 tidak berasas ke group tersebut...pssss..rupanya..dialah yg mengendalikan group tersebut..katanya..dengan pantas beliau menambah saya sebagai rakan tatkala mengetahui Mimshin Yatoha itu adalah saya...tak pasal2 dia yg 'nebes"..

lalu bermulalah hak2 hik2 antara kami..masa itu fb takdak lagi..friendster la tempat nak merapu kami..ya Allah ampun!!!..dua2 ekor ni mmg kuat merapu..saya tggu dia balas komen saya...dia pulak tggu saya balas komen dia..kat shah alam, saya gelak satu shah alam baca komen dia..dia pulak kat semenyih, gelak satu semenyih baca komen saya...cinta friendster la ni kiranya..nasib baik u warganegara..klu u ni warga asing mmg tak lepas nak bercinta dgn i..hehe..

satu hari tu dia mendesak untuk berjumpa dgn saya...katanya dia akan ke bandung..mungkin takkan dapat jumpa saya lepas ni..*hek eleh..macam lepas kau balik dari sana takle pulak nak jumpe aku kan??*..macam2 alasan dia bagi untuk berjumpa dengan saya..saya ni pulak jenis jual mahal..habis semua kawan2 saya tanya patutkah saya jumpa dgn dia...nasib baik tak ketuk rumah jiran nak ty kat jiran patutkah saya jumpa dia??

haish...masa tu saya lapar gila..pikir punya pikir..kira jadilah..lapar punya pasal..saya jumpa dia...mak aihhh..besaqnya badan dia...rambut dah macam tempat persembunyian lebah dah kata saya dalam hati..tapi masa tu bukan jumpa as pakwa makwa..hanya kawan lama..tak lebih tak kurang..sbb tula hati saya boleh kutuk kaw2..ehehehe...*nah..sekarang dah nak jadi suami kau pulak..ngee~*


borak pasal sekolah..borak pasal masalah peribadi saya..borak pasal pelajaran sekarang..macam2 la..
lepas pada tu, saya ada ajak dia pergi tgk wayang, tp ajak2 ayam ja..masa tu saya dgn kawan2 saya dah sejam kat OU..dia punyala excited..tak tawu jalan pun ok jer gerak dari rumah dia..siap google map lagi nak pergi OU punya pasal nak jumpa saya..



bla bla bla...*cut sbb cerita panjang*...dan akhirnya kami bercinta...tammat..



dan sekarang saya dah boleh tulis sebab mengapa si dia pilihan hati saya..

si dia menjadi pilihan hati saya kerana budi bahasanya..ucapannya lembut sekali..tak pernah sekali dia berkata buruk kepada saya..wlupun dia penat..dia cuba untuk pura2 tidak penat..terima kasih sayang..dia begitu serasi dgn mak saya..kadang2 apa yg dia suka sebijik macam apa yg mak saya suka..dia boleh pura2 tabah walaupun dia mempunyai masalah keluarga..dia jarang cerita..tp klu saya gaduh dgn adik kecik pun sibuk nangis2 cerita kat dia..

si dia menjadi pilihan hati saya kerana dia tak jemu2 memberi semangat tatkala saya putus asa dalam sesuatu..saya pernah jatuh tersungkur dalam pelajaran..saya pernah jatuh sampai tak boleh bangun dalam percintaan, ke mana pun saya..apa pun saya lakukan..dia sentiasa berdiri teguh menyokong saya biarpun halangan bertubi2 menimpa saya..

si dia juga sgt mengambil berat tentang saya..saya sering jatuh sakit..dia bekalkan ubat untuk saya kerana dia jauh..dia beli scott emulsion untuk saya wlupun saya tak suka dan jus..dia beli sekotak panadol wlupun dia tak galakkan saya makan panadol..tapi itu semua dia lakukan kerana cintanya pada saya kerana tak mahu saya sakit..bukan saya nak beritahu umum, setakat panadol semua org boleh beli...namun apa yg saya nak highlightkan di sini..usaha beliau yg tak putus2 untuk saya..si dia sanggup nak belikan produk mahal untuk kulit saya tapi kulit dia terabai..tak boleh jadi..biarlah muka i berjerawat syg..i tak kesah asalkan u tak kesah..i menangis sbb i tak biasa jadi macam ni..


si dia sgt memahami kehendak dan cita rasa saya dan buat saya ketawa macam org gila...



pernah dulu saya berangan2 inginkan teddy bear gemuk tu..jgn katakan satu..dah berekor2 teddy bear gemuk si dia berikan kepada saya..sampai mak saya marahkan saya kerana mak ingat saya yg minta..betul mak, saya minta..saya mintak satu..tp sampai sekarang dia bagi...sengaja saya tak suruh dia stop, nak tgk sampai bila dia nak bagi saya teddy bear..hehe...


owh ya..banyak yg dia telah buat untuk saya, tak perlulah saya ceritakannya di sini..nanti nmpk macam saya poyo..tp saya nak bgtahu juga..dia berdiet untuk saya wlupun saya tak suruh..sy bangga dgn dia..susah taw nak diet..sekurang2nya u dah mencuba sayang..tak boleh tak apa sayang..



saya begitu sayangkan si dia..walaupun dia bukan lelaki impian saya..sekarang saya akan dah tukar impian saya kerana dia sangat2 lelaki idaman saya...i love u sayang...i rasa u terlalu baik untuk i..harapan i u jgn berubah apabila sudah kahwin..ramai org cakap sebelum kahwin mmg kentut pun bau ala2 perfume miracle lancome..tp saya akan terus berdoa ia akan kekal begitu dan bahagia ke akhirnya..

saya masukkan dalam bentuk teringkas agar lebih jelas

mengapa..mengapa...mengapa...

dia bijak
dia penyabar
dia kelakar


banyak lagi sebab yg tak tertulis di sini...nasihat saya..cintailah org yg mencintai kita..bukan mencintai org yg kita cintai..sesungguhnya..org yg mencintai kita lebih menghargai dan menyayangi kita berbanding org yg kita cintai...








MAJLIS IMPIAN SAYA...

sebenarnya saya tidak menyimpan sebarang impian perkahwinan memandangkan saya takut tak dapat nak capai impian tersebut malah saya tak tahu pun tema2 yg ada...konon2 teringin nak dapat liputan nona..mmg tak la kan...tapi jauh di dalam hati..saya inginkan sebuah majlis yang sederhana tema warna 'sebijik' macam banner...pink purple lembut..*dah bg hint kat atas...hehe*....ataupun serba putih+ satu warna lain klu warna tema saya pink purple tu tak berapa logik..tema majlis pulak cinta..cinta..dan cinta...biar semua dapat rasa aura cinta tu masa majlis impian saya tu...ada ke tema cinta tu..saya tak berapa ada ilmu pasal tema..klu ada masa nanti teringin nak pergi PWTC nk tgk pameran tu nak tambah ilmu dan cipta impian..ngee~








BERAPA LAMA HUBUNGAN INI BERJALAN.....

alhamdulillah...usia hubungan kami dah 2 kali raya aidilfitri...walaupun tak lama tapi saya rasa bertuah dapat berkenalan  dan berkawan dgn si dia...semoga hubungan kami akan berkekalan selama-lamanya...aminnnn....













sekian~

siapa lahir tahun harimau angkat tangan???


bismillahirrahmanirrahim...

salam semua...siapa yg lahir tahun 1986 tak payah angkat tgn...cuma buat ngauman harimau sikit...auummm...wah..*comelnyer siapa yg buat*..sebenarnya aku la yg lahir tahun harimau tu..
tapi aku terkezut harimau dgn apa yg aku baca kat paper metro hari khamis bersamaan 18 februari...



dalam paper tu ada tertulis...org yg lahir tahun harimau ni mmg tak boleh dijadikan pasangan hidup, tudia..klu boipren aku percaya ni kompom dia takmaw kat aku.. jadi pengapit pun tak boleh...sukati jer...aku dah jadi 3 kali pengapit..takda pun tetamu lari pada hari kejadian...

lagi satu..kelahiran kat satu negara ni amat membimbangkan..mereka takut lahirkan anak pada tahun ini kerana dibimbangi anak yg keluar akan bermuka garang...tudia...muka aku mmg garang..tapi jgn risau..aku tak makan org...tapi ada ja org lahir tahun ghimau muka kiut habes..contoh artis yg lahir tahun harimau dan seusia aku...



agnes monica..mmg garang...



yuna...mmg garang...



ape yer nm dia..dia berlakon cite twilight kan??..senyuman garang....





cik megan...garang...tgk bibiaq dia terbuka...mata dia mahal..



yay!!!tak sangka kita sebaya..patut pun otak lebih kurang...awak dapat upsr berapa A??owh..awak tak paham bahasa melayu...maafkan saya...





sekian...






cak...aaaa....mata rimau...

comel..comel..comel...












Wednesday, February 17, 2010

cuti oh cuti...

bismillahirrahmanirrahim..

assalamualaikum semua...aku tak buat apa la cuti ni..(baca dengan nada malas dan berbaur bosan)...walaupun aku lahir tahun ghimau, tapi aku takde la nak mengaum kat rumah2 jiran nak bagitahu aku ada kat rumah ni..

duk ulang tgk raja lawak la manjang...aku ada byk bahan nak post..tapi memandangkan kat umah ni internet kuasa siput babi sedOt...idea2 aku ilang lenyap pergi mana aku sendiri pun taktau..

sepanjang cuti ni aku nak mintak maaf kat mak sbb mak asek hangen jer..taktawula kenapa..mak suruh kakak aku wat air kat adik..tapi kakak aku suruh aku..aku pulak suruh adik bawah aku...kesudahannya air tak siap2 sampai la mak sudah sembahyang..mana taknya..dah tak pergi mana2..kami*aku dan kakak* duk sebOk tgk baju pengantin sbb aku la yg start buka topik warna baju kawen aku..duk search2 punya lama...nak tggu gambar tu loading lagi..mmg kami duk tercongok la kat screen laptop tu macam tggu ape ntah tak berganjak dari tempat duduk..

mak dah taktahan terus mengamuk lalu mak buat air untuk adik..adoiii..terasa berdosa sgt..lalu aku masuk bilik terus tidur pura2 macam takda apa yg berlaku..haishhh...apasal la aku suka lambat2kan kerja..dah terlajak perahu takle nak undo..

ok2..mak aku dah panggil tu..karang kena marah lagi..tata...


Friday, February 12, 2010

aku dah pernah pergi tempat bersalji..korang pernah ker??



ya Allah..aku ingatkan ayah aku tak pernah bawak aku pergi bercuti ke mana2..rupa2nya ada la masa kecik2..time tadika...cik aina yg bagi tawu ayah aku kat mana bidio lama tu di simpan..terima kasih cik aina..
tgk la ni..kecik2 pun dah masuk sukan ekstrem..sekarang ni mahu terkencing dalam seluar..


layan...

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!



uuuuuu......sekian~

aku suka kartun ni..anda???



dah lama tak up bidio..lately, aku suka tgk cartoon ni..kekaseh yg swoh tgk..wlupun ngeri tp diorang ni comel sgt..type jer kat youtube klu  nak tgk cite lain..tgk la yg ni..noti gila..mempersembahkan..


Happy Tree Friends








ahahah..hahaha..bunyi aku gelak layan kartun ni sorang2....kelaka gila taw...

p/s: klu geli jgn tgk...

Thursday, February 11, 2010

pengalaman zaman kanak-kanak 1



                                                                                               

Bismillahirrahmanirrahim

salam semua..pagi ni dapat ilham masa mandi nak wat entry pasal zaman kanak bermula dari tadika sampai sekolah rendah..tapi pagi ni untuk tadika la dulu..masa tadika ni mmg comot habis..almaklumlah..adik beradik ramai..mak takda masa nak tgk anak dia yg sebenarnya comel ni..tak percaya???tgk ni..ini pun dah kira touch up sikit dah ni sbb nak amek gambar..tgk ea..





potongan rambut depan yg tak sama..baju juga takda butang d gambar itu..tu tak tgk kasut lagi..*glup*..mak mmg potong rambut bg pendek sbb senang kot, dia tak payah nak ikat rambut aku pagi2..tapi kakak aku mak aku ikat..haish..ape la malang nasib aku..mungkin sbb aku pakai tdg..dulu aku suke bodek ayah..ayah suka anak dia  pakai tdg..dlm otak aku, ayah akan syg aku lebih kot jadi aku pakai kat umah..kat sekolah terbang..nak balik pakai balik..*hipokrit rupenyer aku dulu*..ehee...sekarang ni..adik aku yg last bukan main lagi bersiap nak g sekolah..siap boleh demand lagi style rambut camna dia nak..untung la hg juon..dulu kak shitah nak demand2 camtu mmg kena hanger kat badan....kesian aku kat budak ni..sebenarnya sebelum pergi sekolah taim salam2 mak ayah tdg tak tanggal lagi..tapi bila dah sampai kelas..tdg suma masuk dalam beg..nak balik nanti pakai balik??tak tawu nape perangai buruk sgt tym tu..bukan ade niat ape2..mmg tak suke pakai tdg masa ni kot..aik??bukan dah bagitawu ker kat atas tadi..bace jela..malas nak delete..

ermm..panjang dah intro..nak cerita pengalaman pulak ni..aku kecik2 suuuuka menangis..cari stokin tak jumpa nangis...bgn lmbt menangis (sbb nak tido lagi)..cari anak tdg tak jumpa menangis..suma2 la..sampai sekarang kot...

kat tadika aku ada 2 org kawan..Rahim dan Nazirah..kami satu kampung..aku la ketua diorang..masa tu cuti..aku pagi2 lagi dah siap2 mandi pergi bertandang umah diorang..rahim ngn naz ni sedara..umah dekat gile smpai boleh tak pakai kasut pun klu nak pergi..jengket2 jer dah sampai..*jengket sbb tanak bg kaki kotor*..

pagi tu aku dah bosan main dgn diorang aku ajak buat benda yg ekstrem sikit la..aku ajak diorang pegi playground kat tadika..diorang taknak sbb jauh...aku pujuk2 dalam sejam tu diorang setuju..dah setuju tu ade next stage pulak..nak kena mintak kebenaran ibu bapa pulak..hadoii..kami bukan nak pergi camping..nak pergi main kat tadika jer sbb masa tu kat tadika jer ada playground...diorang suma cuak nak cakap kat mak masing2...


hadoiii..aku la yg kena pergi jumpa mak diorang..aku memberanikan diri pergi jumpa mak2 diorang sambil wat muka comel..wahh..ntah ayat ape aku bg masa tu..mak diorang benarkan aku bawak diorang g tadika..*cewah...bawak tu macam naik kereta pulak*..padahal jalan kaki jer..


camni la rupe garang mak2 kawan aku..aku ni berani jugak la masa kecik..kan..kan..kan..???

jam 11 tgh hari..aku rasa la sbb mmg panas terik tym tu..berjalanlah 3 org budak berumur nak masuk 6 tahun menuju ke tadika..hati semakin berbunga2 tatkala nak dekat sampai kat tadika kami..

adoiiiiii...pagar kunci pulak???aku rasa hampa sgt..ke hulu ke hilir mundar mandir kat depan pagar tu..tgh pikir camna nak buat..tiba kami di dekati oleh seorang pemuda..dia sergah kami..aku pun lari lintang pukang..rupanya dia gila..aku lari tgglkan naz ngn rahim..tp aku boleh nmpk diorang pun lari lagi masa tu..aku jerit..lari!!!lari!!!...



tp aku yg paling depan masa tu sebab aku yg paling cuak sekali..aku nmpk rahim terkedek2 sbb fizikal dia..dia tembam masa tu..naz pulak di tempat kedua..tp aku lari laju giler siap amik jalan shortcut lagi..mmg pecutan aku masa tu klu boleh kira unit dia mesti horsepower la..sampai jer aku kat umah aku terus masuk rumah, menuju ke bilik pehtu duduk dlm bilik diam2..*tercungap2*..



macam ni la agaknya muka kami masa berlari..tp kami pakai baju taw!


aku dah taktawu ape cer kawan2 aku yg lain..keesokan harinya..naz cakap dia lari  tgglkan rahim..sampai kat rumah..dia terus sembunyi bawah meja makan...aku tak tawu ape cerita rahim..lepas pada kejadian hari tu..aku dah tak dibenarkan kawan dgn naz dan rahim untuk beberapa waktu..aku bosannnnnn sgt..naz pun dah taknak kawan dgn aku..kiranya aku takle jejak kawasan rumah diorang dalam bulan tu..mmg aku diisytihar dibuang kawasan family mereka la..sedih aku..main la aku sorg2 kat rumah dgn abg dan kakak yg tak berapa nak layan aku..

kat rumah pulak lain pulak cerita..aku gunting2 buku darjah 5 abg aku..aku betul2 tak tawu buku tu buku dia sbb aku tgk sepah2 jer pehtu cam tak pakai..dgn excitednya aku tunjuk kat dia sambil berkata."abg...aku ada byk duit.. tgk ni"..sambil menunjukkan hasil guntingan daripada buku teks abg aku..mmg abg aku bawak aku masuk bilik..dia baling aku kat tilam..pehtu pijak2 dada aku..sampai aku separuh mati..manala aku tawu..buku tu buruk jer..aku gunting la..mmg aku tak lupa kisah tu bang..hg kejam gila..dahla aku asthma..sebaik aku tak arwah..sikit lagi klu mak tak dtg..mmg aku mati kat situ jugak..

kerana kebudusan aku..abg aku curi buku sapa ntah untuk pulang balik..yela buku pinjaman kan..haha ! aku ni nak kata bengong dapat no satu lak kat tadika..mak aku pun tak sangka aku pandai jugak..haha !tp tu suma dulu..kini aku kat cni masih lagi tak abes belaja..nazirah dah berjaya jadi doktor dah..tu cita2 aku naz..asal hg amik..nmpk jer ko lembik naz..tp ko sekarang dah jadi doktor..rahim aku tak tawu..dah lost contact..tahniah kawan2 kerana mewarnai duniaku semasa aku masih putih..






tadika aku sebelah masjid sultan sulaiman, sebelah lagi asrama putera KISAS...

p/s:maaf  kepada naz dan rahim..*dah matang baru boleh berfikir untuk mintak maaf*..

sekian..berjumpa lagi di episod akan datang~

tak tahu..

tak tahu salah makan apa..
jerawat yg sakit tumbuh..adoiii..
kat pipi pulak tu..
siap wat persatuan..
uwaaaa...

nak kata pms lama lagi kot..
kat tepi hidung..
kat dahi..
adoiii..

takkan takle makan ikan keli??
dah la ayam pun aku takle makan??
semalam makan bege daging..
takkan daging pun takle makan??

uwaaa..Allah dah tarik nikmat..
sesungguhnya kelicinan kulit muka adalah satu nikmat bg aku..
makan juga adalah satu nikmat..
kita seharusnya mensyukuri nikmat Allah..
alhamdulillah..
semoga jerawat cepat sembuh..


sekian..


p/s:aku wat entri ni sbb aku susah hati sgt..kawan aku yg sem satu pun cakap..dah teruk la kulit muke kaw mashii...kang ade pulak org cakap "ape daa,jerawat pun nak cerita ka"..aku pulak jawab.."maaf, saya suka tulis apa yg merunsingkan hati saya"..di harap sesiapa yg nk suggest skincare product atau petua mujarab nenek moyang boleh la tgglkan dipetak komen..semakin dibiar makin menjadi2..

Wednesday, February 10, 2010

Pencarian Model Tudung FAREEDA..syukur alhamdulillah~


berita ini diketahui di sini

alhamdulillah..akhirnya usaha aku sedikit sebanyak berbaloi...
...tercalon jugak akhirnya..aku ingatkan rezeki tak berpihak kepada aku..
syukur alhamdulillah..wlupun hanya dapat mingguan..
aku bersyukur sgt2..
sbb aku mengharap untuk menang..*hehe..betul tak tipu*




terima kasih warga kerja Fareeda yg terpandang muka aku kat email mereka..
aku tahu..raaaaamai gila yg masuk contest ni..
aku poyo gila hantar hari isnin sambil cakap kat boy aku dgn nada berseloroh..berseloroh tu apa ya??aku sendiri tak pasti....tp nada gurau2 lawak bodo kami la..

"i hantar awal sikit..senang org surat kabar nak print muka i"
pehtu gelak besar...gaga216..

haha..bongok betul..confident tak tentu pasal apahal..
tgk2 mggu tu tak dapat...diri sendiri yg pilu dan hiba..



dalam hati berfikir..mungkin tak cukup lagi usaha aku..
tapi aku dah simpan niat nak masuk tahun depan klu ada lagi..hehe..
tak caya boleh tgk entry ni..Fareeda



Terima Kasih Fareeda dan rakan2 kerana menyokong saya..
yg tag 'like' kat gambar saya kat fb fareeda..yg komen gambar..
semua tu menunjukkan sokongan anda tau..




klu tulisan surat rasmi dulu2 kita mesti akhiri ayat macam ni

segala jasa baik tuan puan amatlah saya hargai..


sekian..





eh2..sesi bergambar..


pemenang minggu ke 12..
tahniah semua yang menang dari minggu pertama dan akan datang..



tu aku..Mashitoh  mim shin ya to ha..yg pakai tdg pink..
tp ramai sgt cun2 yg masuk ni..cik pinky pun ada..lebiu lah~


syukurlah..selain dapat kemenangan..boleh tarik minat rakan2 yg tak pakai tdg untuk pakai tdg..semoga Allah bukakan pintu hati mereka..aminnn..















ini pulak gambar solo..tadi macam kumpulan nasyid..
tdg maisarah..ade dah gmbar ni dlm blog aku..tp saja nak up yg ada background Fareeda..











tada...aku namakan tdg ni gaya octopus...*ilham kekaseh*..yang ni tdg saramarisa..jgn pakai tdg macam ni taw..labuhkanla tdg anda ke paras dada..(peringatan untuk saya juga)...ini sekadar nak mencari kelainan dan kepelbagaian dalam menggayakan tdg ini..jgn tiru taw..nanti aku berdosa pulak..ngeh~bg ajaran sesat..aku pun tak perfect...kadang2 suka selempang tdg..adoiii....





sekian..

boleh berangan sesudah makan...

   


                

berangan jadi juru edit gambar terkemuka~




     


  










berangan nak buat muka comel macam pemakai lens yg berdiameter besar!!





 sebelOm    





sesudah
*tp tak pakai pun..tipu jer..klu korg berangan jugak camni, ambik gambar close up..msti besat punyerlah mata*


                                                 







sudah2 la berangan...buat la kerja sekolah....berangan nanti2 boleh..


sekian~




                                     
                                  

bersedialah untuk menerima ketidakadilan dunia!!!




dunia mmg tak adil...

dunia mmg tak adil..

dunia mmg tak adil..



kata2 oleh Zakkee yg dipinjam dari kawannya Amir Ouali, Amir pulak pinjam Goh..

p/s:mungkin Goh dulu yg cakap..tak pun Goh pinjam dari org lain juga...nmpk2..dunia mmg tak adil



sekian...

Tuesday, February 9, 2010

resepi kulit pulak...

sorry kepada yg request resepi ni..aku tak sempat nak buat sambil posing2 tangkap gambar..
so aku boleh cerita bahan2 dia kat cni..nanti dah try bg tawu eh jadi ke tidak..


bahan2:
tepung gandum
marjerin planta
garam
air suam atau biasa

dah..itu jer bahan2nyer..
harus diingat,resepi ini untuk kita2 sahaja..sbb aku bukan pro..tp aku buat boleh la makan dan setaraf dgn mak aku buat..gegege~




cara2:

untuk doh yg sedikit...agak2 la tepung tu nak pakai byk mana..
klu separuh, marjerin dlm anggaran 1/4 atau 1/3..
klu susah nak cari marjerin, minyak masak pun boleh digunakan..
tp kurang sedap la..

mari kita mulakan..



panaskan marjerin dan masukkan garam secukup rasa..

tggu sampai sejuk atau curahkan ke dalam tepung, tggu la sekejap

lepas tu, gunakan tenaga untuk menguli...tambahkan air sedikit demi sedikit sampai jadi doh..
jgn terlalu byk..

tips: nak tahu doh tu ok ke tak..cuba kelim macam tepi karipap tu..
klu tak melekat maknanya keras sgt..tmbh marjerin yg telah dicairkan sedikit..
doh yg lembut adalah doh yg bila kita canai,tak sakit pinggang pun..
adoi..camna nak terang ni..

cuba la dulu..nanti aku update dgn gambar..senang sikit nak follow..

sekian..muah2..

Monday, February 8, 2010

Pet society~







ini Akeeta...lama gila aku tak lawat dia..tgk la..Akeeta still pakai baju raya lagi..padahal dah berbulan dah sampai nak masuk raya cina..









ini barang2 untuk Akeeta pakai..klu Akeeta busuk, beri dia sabun..dia takyah tgu turn nak masuk bilik air, terus ja gosok2 sabun tu kat badan sambil tak tgglkan baju..*ehem..sopan betul Akeeta*








ini bilik kegemaran dia..*padahal aku*...







bila dia boring dia main gitar gutawa dia..gitar karen pulak tu..dasat Akeeta nih!!






bestnya jadi Akkeeta..hari2 boleh jumpa kekasihnya Akeemashi...tgk2..Akeemashi pun tak tukar baju raya cina lagi..masih mood hari raya bersampin dan bersongkok...haish~




Akeeta pun byk nafsu..maklumlah betina..dgn hanya satu click saja..Akeeta dapat pergi ke tempat yg dihajati..sbg contoh..Akeeta tadak duit..lalu Akeeta pergi ke Stadium untuk bertarung..





di stadium..Akeeta berjumpa rakan blog..lalu mengajaknya test power lompat pagar berhalangan...






anda kenal ka muka tu*Melz*??alolo..dia pun main pet society rupanya...
baru hari ni tawu sbb hari ni baru buka pet society..tp betul ka dia??Akeeta pun segan nak tegur..







bila bosan boleh la pergi tanam pokok..ala..gambar sekerat ja..taman ni cantik..saja amek sikit ja..ok  tamat..nanti Akeeta cerita lagi..*macam budak sengal br masuk tadika punya entri*



akhir kata...terima kasih kerana menziarah blog aku yg tak seberapa ni...tq rakan2 yg berkunjung..dtg lagi ya..jgn serik..hehe..*curi ayat makcik2 yg nak suruh dtg lagi ke rumahnya*



yg lain mungkin ada tapi tak sempat naik..tq kawan2...jemput ke blog mereka..click saja pada nama..nanti akan aku bawa korg berjumpa mereka..