Friday, February 19, 2010

Dina Halim Bridal Boutique Online Contest.

Bismillahirrahmanirrahim....



click sini jika ingin turut serta memeriahkan contest ini..









Bismillahirrahmanirrahim...(cuak pulak nak mulakan entri ni...tiba2 berdebar)
saya mulakan entri ini dengan........





gambar..gambar ...dan gambar...





saya...





si dia







saya+si dia





MENGAPA SI DIA PILIHAN HATI SAYA...


begitu banyak cerita..ada suka ada duka..cinta yg ingin ku tulis..mmg cinta biasa..tapi kami rasa luar biasa...

eemmmm*clear throat*....

mengapa si dia pilihan hati saya...saya memang memilih si dia En Mohd Noor Zakkee B Mohd Rosdi untuk dijadikan sebagai teman hidup selama-lamanya kerana banyak sebab..mungkin tak terungkapkan hanya dgn kata2..ok la..saya ceritakan dulu serba sedikit kisah percintaan kami..kemudian barulah saya akan teruskan dengan sebab2 utama saya memilih dia..

flash back 8 tahun lalu~~~~~
si dia merupakan peminat no satu saya sejak dulu lagi..(*wah..artis kah kau nih??*)..katanya dia bermimpi dan dia pasti itu adalah saya..(*haip2,mimpi apa tu.??*)..bukan mimpi tula..mimpi pasal bertemu seorang wanita idaman..giler sempoi boleh yakin itu saya...dia terlalu memuja saya..sehingga sekarang..diharap sampai saya kerepot pun dia akan tetap begitu..waktu di sekolah dulu dia menjadi peminat rahsia saya..dia sgt segan nak bertegur sapa dgn saya..saya pun pelik..muka saya ada macam muka telan manusia kah??sampai sekarang saya menyesal..kenapa kami tak couple sejak sekolah..kenapa dia tak approach saya..kenapa??kenapa??katanya dia segan..dia tak kacak mana..takut saya reject dia masa tu..haishh..

2tahun lepas~~~~
namun segalanya berubah apabila saya teringin nak pergi reunion budak2 muo..lalu teraktifkan diri di group sekolah lama dengan menghantar komen2 tidak berasas ke group tersebut...pssss..rupanya..dialah yg mengendalikan group tersebut..katanya..dengan pantas beliau menambah saya sebagai rakan tatkala mengetahui Mimshin Yatoha itu adalah saya...tak pasal2 dia yg 'nebes"..

lalu bermulalah hak2 hik2 antara kami..masa itu fb takdak lagi..friendster la tempat nak merapu kami..ya Allah ampun!!!..dua2 ekor ni mmg kuat merapu..saya tggu dia balas komen saya...dia pulak tggu saya balas komen dia..kat shah alam, saya gelak satu shah alam baca komen dia..dia pulak kat semenyih, gelak satu semenyih baca komen saya...cinta friendster la ni kiranya..nasib baik u warganegara..klu u ni warga asing mmg tak lepas nak bercinta dgn i..hehe..

satu hari tu dia mendesak untuk berjumpa dgn saya...katanya dia akan ke bandung..mungkin takkan dapat jumpa saya lepas ni..*hek eleh..macam lepas kau balik dari sana takle pulak nak jumpe aku kan??*..macam2 alasan dia bagi untuk berjumpa dengan saya..saya ni pulak jenis jual mahal..habis semua kawan2 saya tanya patutkah saya jumpa dgn dia...nasib baik tak ketuk rumah jiran nak ty kat jiran patutkah saya jumpa dia??

haish...masa tu saya lapar gila..pikir punya pikir..kira jadilah..lapar punya pasal..saya jumpa dia...mak aihhh..besaqnya badan dia...rambut dah macam tempat persembunyian lebah dah kata saya dalam hati..tapi masa tu bukan jumpa as pakwa makwa..hanya kawan lama..tak lebih tak kurang..sbb tula hati saya boleh kutuk kaw2..ehehehe...*nah..sekarang dah nak jadi suami kau pulak..ngee~*


borak pasal sekolah..borak pasal masalah peribadi saya..borak pasal pelajaran sekarang..macam2 la..
lepas pada tu, saya ada ajak dia pergi tgk wayang, tp ajak2 ayam ja..masa tu saya dgn kawan2 saya dah sejam kat OU..dia punyala excited..tak tawu jalan pun ok jer gerak dari rumah dia..siap google map lagi nak pergi OU punya pasal nak jumpa saya..



bla bla bla...*cut sbb cerita panjang*...dan akhirnya kami bercinta...tammat..



dan sekarang saya dah boleh tulis sebab mengapa si dia pilihan hati saya..

si dia menjadi pilihan hati saya kerana budi bahasanya..ucapannya lembut sekali..tak pernah sekali dia berkata buruk kepada saya..wlupun dia penat..dia cuba untuk pura2 tidak penat..terima kasih sayang..dia begitu serasi dgn mak saya..kadang2 apa yg dia suka sebijik macam apa yg mak saya suka..dia boleh pura2 tabah walaupun dia mempunyai masalah keluarga..dia jarang cerita..tp klu saya gaduh dgn adik kecik pun sibuk nangis2 cerita kat dia..

si dia menjadi pilihan hati saya kerana dia tak jemu2 memberi semangat tatkala saya putus asa dalam sesuatu..saya pernah jatuh tersungkur dalam pelajaran..saya pernah jatuh sampai tak boleh bangun dalam percintaan, ke mana pun saya..apa pun saya lakukan..dia sentiasa berdiri teguh menyokong saya biarpun halangan bertubi2 menimpa saya..

si dia juga sgt mengambil berat tentang saya..saya sering jatuh sakit..dia bekalkan ubat untuk saya kerana dia jauh..dia beli scott emulsion untuk saya wlupun saya tak suka dan jus..dia beli sekotak panadol wlupun dia tak galakkan saya makan panadol..tapi itu semua dia lakukan kerana cintanya pada saya kerana tak mahu saya sakit..bukan saya nak beritahu umum, setakat panadol semua org boleh beli...namun apa yg saya nak highlightkan di sini..usaha beliau yg tak putus2 untuk saya..si dia sanggup nak belikan produk mahal untuk kulit saya tapi kulit dia terabai..tak boleh jadi..biarlah muka i berjerawat syg..i tak kesah asalkan u tak kesah..i menangis sbb i tak biasa jadi macam ni..


si dia sgt memahami kehendak dan cita rasa saya dan buat saya ketawa macam org gila...



pernah dulu saya berangan2 inginkan teddy bear gemuk tu..jgn katakan satu..dah berekor2 teddy bear gemuk si dia berikan kepada saya..sampai mak saya marahkan saya kerana mak ingat saya yg minta..betul mak, saya minta..saya mintak satu..tp sampai sekarang dia bagi...sengaja saya tak suruh dia stop, nak tgk sampai bila dia nak bagi saya teddy bear..hehe...


owh ya..banyak yg dia telah buat untuk saya, tak perlulah saya ceritakannya di sini..nanti nmpk macam saya poyo..tp saya nak bgtahu juga..dia berdiet untuk saya wlupun saya tak suruh..sy bangga dgn dia..susah taw nak diet..sekurang2nya u dah mencuba sayang..tak boleh tak apa sayang..



saya begitu sayangkan si dia..walaupun dia bukan lelaki impian saya..sekarang saya akan dah tukar impian saya kerana dia sangat2 lelaki idaman saya...i love u sayang...i rasa u terlalu baik untuk i..harapan i u jgn berubah apabila sudah kahwin..ramai org cakap sebelum kahwin mmg kentut pun bau ala2 perfume miracle lancome..tp saya akan terus berdoa ia akan kekal begitu dan bahagia ke akhirnya..

saya masukkan dalam bentuk teringkas agar lebih jelas

mengapa..mengapa...mengapa...

dia bijak
dia penyabar
dia kelakar


banyak lagi sebab yg tak tertulis di sini...nasihat saya..cintailah org yg mencintai kita..bukan mencintai org yg kita cintai..sesungguhnya..org yg mencintai kita lebih menghargai dan menyayangi kita berbanding org yg kita cintai...








MAJLIS IMPIAN SAYA...

sebenarnya saya tidak menyimpan sebarang impian perkahwinan memandangkan saya takut tak dapat nak capai impian tersebut malah saya tak tahu pun tema2 yg ada...konon2 teringin nak dapat liputan nona..mmg tak la kan...tapi jauh di dalam hati..saya inginkan sebuah majlis yang sederhana tema warna 'sebijik' macam banner...pink purple lembut..*dah bg hint kat atas...hehe*....ataupun serba putih+ satu warna lain klu warna tema saya pink purple tu tak berapa logik..tema majlis pulak cinta..cinta..dan cinta...biar semua dapat rasa aura cinta tu masa majlis impian saya tu...ada ke tema cinta tu..saya tak berapa ada ilmu pasal tema..klu ada masa nanti teringin nak pergi PWTC nk tgk pameran tu nak tambah ilmu dan cipta impian..ngee~








BERAPA LAMA HUBUNGAN INI BERJALAN.....

alhamdulillah...usia hubungan kami dah 2 kali raya aidilfitri...walaupun tak lama tapi saya rasa bertuah dapat berkenalan  dan berkawan dgn si dia...semoga hubungan kami akan berkekalan selama-lamanya...aminnnn....













sekian~

6 comments:

  1. salam,

    alahai, sayangnya cik abang kat awak..betul tu, akak setuju, carilah orang yang mencintai kita..kerana dia akan mencintai kita seadanya..semoga perhubungan kamu berdua berkekalan hendaknya, amin~..

    apa2 gud luck ye..nnt juri ain singgah sini pulak :)

    ReplyDelete
  2. bru ku tahu...
    rupenye2 abg big dh lama polo ko...
    muahahahahaaa
    -kucai lengchai-

    ReplyDelete
  3. wah…soooo sweet..hehe..suke cerita cinta macam nie…tak geli2 (hehe..ape tu?)
    time kawen nnt, minta wedding planner je fikirkan tema, kita bg warna je..kuikui~

    ReplyDelete
  4. hahaha.big bgitu rupenye..nway congrats.nnt try gk la gune ayat big tu ms nk usha awek.hahaha.
    C.O.N.G.R.A.T.E.S!!

    ReplyDelete
  5. kucai |aku pun baru tahu ni..ahahahaha..

    zali |ya..sila mencuba taktik itu..ternyata berkesan bagi perempuan yg jual mahal...ahahaha...

    ReplyDelete