Wednesday, February 24, 2010

jaga2 kedai mamak versi budak darjah satu...

bismillahirrahmanirrahim..

salam..dan selamat sejahtera...
bg peminat blog zack zukhairi realiti konspirasi termasuk aku...mesti korang pernah baca pasal jaga2 kedai mamak dan ada apa dgn mamak?...

ahahaha...sumpah aku tak pergi kedai mamak lepas baca entri tu...*sumpah tipu saja nk nmpk gempak*...
nak dijadikan cerita satu hari ni kakak aku dtg nak hantar nasi ayam untuk aku..kebetulan dia nak jumpa kawan tempat dia practical dulu kat seksyen 7...dia ajak2 aku minum sekali, aku pun dah alang2 dia dtg lepak jap la...

kawan dia pulak dah tggu dah kat satu kedai mamak nih..alahaii..aku dalam keta dah bising dah sbb teringat cerita zack tu..hadoiiih...aku cakap..korang ni asal suka sgt kedai mamak...eeee...tawu tak..bla..bla..bla....muncung2 mulut aku cerita...tp takpala..aku ada nasi ayam mak..*fuh nasib baik*....aku on jerlah sbb kawannyer dah menunggu kat kedai tersebut...takkan pulak nak tukar kedai..

nak dijadikan cerita lagi...adik aku yg last bernama timangan juon tu tergedik2 nak ikut...kesian kakak dia mastura yg ditgglkan di rumah..juon ni tak tawu spesis dtg dari mana sgt takut dgn org yg macam mamak tu..even dgn budak kecik versi mamak pun dia boleh nangis macam nampak sesuatu yg menakutkan..aku pun apa lagi..aku suka mengusik dia..

dari dalam kereta aku dah cerita pasal mamak2 ni..dia apa lagi..macam cuak pun ada..ni first time dia pergi kedai mamak..biasa kami tak pernah makan luar..kejutan budaya jugak la untuk budak sekecik dia yg takutkan mamak...dia pgg tgn aku tak lepas..


taraaa..


bukti pertama

reaksi muka terpegun tatkala terlihat manusia berbulu..mungkin pertama kali dalam hidup si juon ni..biasanya kalau muka juon cam ni, dia berimaginasi...apentah dalam kepala otak dia..disebabkan dia peminat 'minum milo anda jadi sihat dan kuat'..lalu kakak2nya pun orderkan lah ayaq lo kat dia...dia diam jer..angguk..





bukti ke2

misi mengecheck kuman di sekitar...haish..apa la yg juon pikir masa ni...


buat muka geli geleman setelah satu teguk...aku takot dia tak abiskan lalu aku cakap kat sarah kakak aku..mmmmmmm..sedapnya air milo ni...ya Allah...tak pernah minum milo sesedap ni...





tgk org sekeliling selambe jer minum..nak minum ke tak ni...slrrpppp..milo tuuuu...
lama jugak air tu kat situ...


serba salah nak minum ke tak sbb klu dia minum nanti aku cakap...eeeeeee..adik minum air ape tu??
tapi beberapa minit kemudian bila air aku dah abis..dia pun berkeyakinan nak minum...




sesudah minum..dia ikut aku basuh tgn..juon mmg tak suka tgn dia kotor...sampai kat singki tu dia tanya..ni apa kak shitah..sambil tunjuk kat kotak yg isi sabun...aku cakap..owh..itu sabun...dia pun cepat2 picit sabun tu kat tgn dia...nanti dulu..dia cium dulu sabun tu betul2..jarak sabun dgn hidung adalah kira2 1mikrometer..pehtu basuh bukan main lama sampai org kena Q tggu minah kecik ni basuh tgn...


tu aku tak cerita lagi pasal entri zack kat dia..klu aku cerita...mesti dia tak nak ikut kami dah lepas ni..haha...



p/s:dalam kereta tiba2 dia cakap..."sabun dia bau busuk!!"...aku dgn sarah gelak jer...amboih..kecik2 dah pandai komplen..klu duk kat uk mesti kena bunuh sebab racist sgt...haha.klu kat mesia pun sama jugak kena bunuh...kat mana2 pun..saja nak nmpk up sbb tu tulis uk..haha !kata satu malaysia..



sekian...~

No comments:

Post a Comment